2011.04.02. 20:18 Postás Kupa

Értesítő - Final information

nyomtatható formátumban (doc)
in printable format (doc)

Versenyértesítő

Versenybíróság
Elnök - Schell Antal
Elnökhelyettes - Sőtér János
Titkár - Józsa Gábor
Pályakitűző - Sőtér János
Gazdasági ügyek - Riczel Zsuzsanna
Szállás - Nemesházi László
Kiértékelés – Riczel Zsuzsanna, Józsa Gábor
Ellenőrzőbíró - Hegedüs András, Kiss Zoltán
Rajt - Olajos Ferenc, Mátravölgyi István
Cél - dr. Rédl Gábor
Protokoll - Jelinek István
Gyermekverseny - Korik Andrea
Eredményhirdetés - Korik Vera
Honlap - Gösswein Csaba

Az F65-as kategóriát ebben az évben Korik Andor, szakosztályunk korábbi edzőjének emlékére rendezzük meg.

Versenyközpont és Cél
Pilisszentlélek, Hoffmann fogadó
GPS: É 47 44’ 11.60” K 18 51’ 51.90”

A versenyzők parkolója a versenyközponttól 1200 méterre kezdődik. A később érkezők ennél távolabb tudnak parkolni. Lásd az alábbi térképen.

Final Information

Organizing committee
President - Antal Schell
Vice President - János Sőtér
Secretary - Gábor Józsa
Course planer - János Sőtér
Economy - Zsuzsanna Riczel
Accommodation - László Nemesházi
Results - Zsuzsanna Riczel, Gábor Józsa
Controllers - András Hegedüs, Zoltán Kiss
Start - Ferenc Olajos, István Mátravölgyi 
Finish - dr. Gábor Rédl 
Protocol - István Jelinek
Children's race - Andrea Korik
Prize giving ceremony - Vera Korik
Homepage - Csaba Gösswein 

This year we will organize the M65 category in the memory of the sport club's former coach, Andor Korik.

Event center and finish
Pilisszentlélek, Hoffman guesthouse
GPS: N47 44’ 11.60” E 18 51’ 51.90

The parking area will be located 1200m away from the event center. Those arriving later may have to park even further. See the map below.

A Cél (Parkoló) megközelítése
A versenyzők a verseny parkolóját a Két-bükkfa-nyereg közelében induló egyirányúsított erdészeti úton érhetik el, akár Pilisszentkereszt, akár Esztergom irányából érkeznek. Ezt táblákkal jelöljük és a mellékelt a térképen is látható. Az út keskeny és kanyargós, max. 30 km-es sebességgel haladjunk.
Parkolás az út szélén, mindig csak az egyik oldalon. A parkoló legközelebbi része is 1200 méterre van a Céltól.
Autóbuszok a parkoló elején (Égett hárs) parkolhatnak (max. 2-3 busz).
A parkoló elejétől  (Égett hárs) a  versenyközpontig csak a rendezők (rendezői kártya) és szombaton a mozgássérülteket szállító gépkocsik mehetnek le.
Minden parkolóból távozó gépkocsi csak Pilisszentlélek irányában, a szintén egyírányúsított úton hagyhatja el a parkolót.
Pilismarót felől a Cél nem közelíthető meg.
A parkolási rendet a Pilisi Parkerdő biztonsági szolgálata és a verseny rendezői segítik, kérjük betartani utasításaika.

Jelentkezés
A parkoló és a versenyközpont viszonylag nagy távolsága miatt az első napon a parkolók és első napi rajt közelében is lehet jelentkezni az alábbiak szerint:

Április 9-én (szombat):
8-11 óráig az első napi rajt mellett
GPS: É 47 44’ 25.40” K 18 50’ 77.50”
A benevezett  versenyzők anyaga vehető át (rajtszám, fizetés, szállás intézés, nyílt kategória nevezés)

8-11 óráig a Versenyközpontban intézendők az új nevezések és módosítások
Új nevezéseket, módosításokat csütörtökön 22 óráig e-mailban is lehet intézni: rijo@t-online.hu

április 10-én (vasárnap): 9-10 óráig a Versenyközpontban van a jelentkezés  

- a nevezési díjat jelentkezéskor kell befizetni a benevezett versenyzők után,
nevezés módosításokat és új nevezéseket csak a rajtlista adta kereteken belül tudunk elfogadni,
- helyszíni nevezések költsége (április 8-től): 5000 Ft/fő/2 nap (FN 14-60),
3000 Ft/fő/2 nap (FN –10,12, FN65-),
nyílt 1000 Ft/fő/nap,
- módosítás nevezési határidő után:
500.-Ft/fő/2 nap,
jelentkezéskor 1000 Ft,
- a módosításokat a jelentkezéskor kapott űrlapon kell megadni,
- a versenyt elektronikus pontérintő (SI) rendszerrel rendezzük. Akinek nincs saját dugókája, annak 200 Ft/fő/nap dugóka bérleti díjat kell fizetni jelentkezéskor. 14 év alatt a dugóka bérlés ingyenes.
- kevés számú nevezés miatt az M16C kategóriát megszüntettük, az ide nevezett versenyzőket az M18C kategóriába soroltuk be.
- NYÍLT kategóriába pótdíj nélkül lehet jelentkezni mindkét napon 11 óráig.

Szállás
A rendezők által szervezett szálláshelyek elfoglalása csak a jelentkezéskor kapott szállásjegyek bemutatásával lehetséges. A szállásköltségeket jelentkezéskor kell fizetni.

Szálláshelyek
Tornaterem:
Német Nemzetiségi Általános Iskola
2013, Pomáz, Beniczky u. 53.
GPS: É 47 38’ 55.17” ; K 19 00’42.60”
A tornatermet szombat délután 17 órától lehet elfoglalni.

Kollégium:
Id. Rubik Ernő Kollégium (volt Hotel Oktáv)
2509 Esztergom-kertváros, Wesselényi út 35-39.
GPS: É 47 44’ 49.50” ; K 18 43’ 16 30”
A kollégiumot szombat délután 16 órától lehet elfoglalni.
Akik péntekre is kértek kollégiumot, azok péntek este a kollégium recepcióján kapják meg a kulcsukat!
 
„0” idő
1. nap: 11.00 óra Középtávú verseny
1. nap: 16.00 óra Váltó verseny
2. nap: 10.00 óra Normáltávú verseny

Öltözködés, ruhaelhelyezés: a célban elhelyezett öltözősátrakban.

Rajt megközelítése
1. nap: 1300 méter, 40 m szint, kék-fehér szalagozás
Parkoló eleje - Rajt: 100 m
2. nap: 1400 méter, 40 m szint, kék-fehér szalagozás
Parkoló eleje - Rajt:  200 m 

Szalagos pályák rajtja: a MW10D és 10DK mindkét napon a Cél melletti rajtból indulnak.

Terep
Középhegységi, gazdag síkrajzú és változatos domborzatú lomberdő.
A terep nagyobb része jól futható szálerdő. Az erdőművelés, erdőfelújítás jelenleg is folyik, kerüljük el a térképen tiltott területeket. Egyes felújítás alatt álló területek villanypásztorral vannak körbekerítve, amelyeknek áramellátása központilag, 3 méter magasan vezetett vezetékekkel van megoldva. Ne érintsük meg ezeket a vezetékeket! A térképen lila sraffozással jelölt részeken való áthaladás a versenyből való kizárást vonja maga után!

Térkép
1:15000 és 1:10 000 méretarányú, 5 m-es alapszintközzel, 5 színnyomású, IOF normák szerint helyesbítve 2011-ben.
A térképekhez a rajtban fóliatasakot biztosítunk.
A váltóversenyen valamennyi kategória térképei fóliázva lesznek.
A váltóversenyen az első futóknak le kell adni térképüket, amit a verseny végén vehetnek át.

A térképek mérete:
1:10 000: 25x38 cm, 22x25 cm, 1:15 000:  20x38 cm
A középtávú és váltóverseny térképeinek méretaránya 1:10 000.
A 2. napon a normáltávú versenyen az M21EABC, M20E, M18EC, M16E, M35A, M40A, M45A, W21EC, W20E, W18E kategóriák 1:15 000 méretarányú térképpel versenyeznek. A többi kategóriának 1:10 000 méretarányú a térképe.

Az ellenőrzőpontok megnevezése (szimbol) és kódja: a pontmegnevezés a térképen található. A rajtban pótszimbolt biztosítunk.   

A pontérintés igazolása: elektronikus pontérintő rendszerrel. Ha az ellenőrzőlámpa nem villan, a szúróbélyegzővel a térképre kell szúrni. Az ellenőrzőpontokon szórócédulát is elhelyezünk.

Frissítő
A 2. napon a felsorolt kategóriákban hűsítőpont van a térképen jelölt helyen: M21EAB, M20E, M18E, M35A, M40A, M45A, W21E, W20E.

Nyílt kategória
Az előre nevezettek és a helyszínen jelentkezők is a verseny első napján „0” időtől a rajtidő végéig, 2. nap a 60. perctől a rajtidő végéig indulhatnak tetszés szerinti időben, legalább 1 perces időközzel. A nyílt kategória is SPORTident elektronikus rendszerrel kerül lebonyolításra, indulásnál a rajtidőt az SI rajtdoboza adja. Nyílt kategóriában rajtlista nem készül és összesített eredményt sem számolunk, eredményhirdetést nem tartunk, de az eredményeket közzé tesszük.

A gyermekek számára szalagozott pályán a Cél közelében versenyt rendezünk.  Jelentkezés az első nap 14 – 15.30 óra között, a 2. nap 11-13 óráig  a Célban. Befutáskor minden gyermek ajándékot kap, külön eredményhirdetést nem tartunk.

Eltévedt versenyzők az első napon É-i irányban haladva erdőgazdasági aszfaltos vagy dózer utat érhetnek el, amelyen a Célba lehet jutni. A váltó versenyen és a 2. napon a terepen haladó É-D-i irányú erdőgazdasági aszfaltos út érhető el, azon É-i irányban haladva juthatunk a Célba. A Cél értesíthető a 06-20-949-43-78 vagy a 06-20-934-42-32 mobil telefonszámon.

Váltóverseny
„0” idő: 16 óra
A csapatösszeállításokat az 1. nap 15 óráig  kell leadni a Célban.
Az egyes kategóriák indulási ideje:

00: M21A
05: M14B, M18B, M135
10: W14B, W18B, W21A, W135
15: MIX

A váltók átfutó pontja a Célterületről jól látható, innen  kb. 3-5 perc múlva érkeznek a versenyzők a Célba.

Eredményhirdetés 
Az 1. napon a váltó eredményhirdetése 18.30 órakor kezdődik.
A 2. napon 14 órakor kezdődik az összetett egyéni verseny eredményhirdetése.   

Egyéb fontos információk
- A terepen több helyen fakitermelés folyik  fokozott figyelemmel haladjunk!
- A vadállomány megóvása érdekében a terepre kutyát kivinni nem szabad és a Célban is pórázon kérjük tartani őket.
- A Célban, a Parkoló területén, a terep bármely részén a rendezőség szigorúan tiltja a dohányzást, tűzrakást és nyílt láng használatát, valamint a kempingezést.
- Ügyeljünk a szálláshelyek és versenyközpont létesítményeinek épségére, rendjére és tisztaságára.
- A célban büfé üzemel hideg, meleg ételekkel.
- Ismét sor kerül a szlovák-magyar szenior találkozóra. Az első napi eredmények alapján a második napon mérik össze erejüket a két ország legjobb szenior versenyzői. 
- A verseny 2. napján kerül megrendezésre a dr. Szentgyörgyi Imre emlékverseny, amely az üzemi tájfutó bajnokság 2. fordulója. Ezen csak postás és hírközlési dolgozók és iskolák tanulói állhatnak rajthoz.
- A versenyen mindenki saját felelősségére indul.
 

Getting to the finish (Parking)
Competitors can reach the parking following the forestry road that starts near the "Két-bükkfa-nyereg (See the map!). This forestry road will be a one way road during Postás Cup, will be marked with road signs and controlled by forestry officials. It is rather narrow, speed limit is 30km/h. Parking will only be possible on the edge of this road, on one side only. The beginning of the parking will be 1200 meters away from the event center.
Buses can park in the beginning of the parking area (at "Égett Hárs").
From Égett Hárs only cars with permission can drive to the event center (organizers and cars transporting disabled competitors on Saturday).
Leaving the parking is only possible towards Piliszentlélek on the one way forestry road.
It is not possible to reach the finish area from the direction of Pilismarót.
The parking will be manned by the officials of Pilis Forests Zrt. and by the organizers. Please respect their requests!

Registration
Due to the relatively large distance between the parking ant the Event Center registration will be possible close to the start of day 1.

9th April (Saturday)
8:00-11:00 close to the start of day 1.
GPS: N 47 44’ 25.40” E 18 50’ 77.50"
No modifications or new entries are possible here (except for the Open categories), those have to be done in the Event Center.

Modifications and new entries can also be submitted by e-mail until 22:00 on Thursday: rijo@t-online.hu

10th April (Sunday)
9:00-10:00 in the Event Center

- entry fees must be paid at the Registration as per the entries.
- changes and new entries can be accepted only within the limits of the existing start list.
- entry fees at registration are (from 8th April):
HUF 5.000/person/2days (MW 14-60),
HUF 3.000/person/2days (MW -10,12, MW65),
HUF 1000/person/day Open.
- the cost of changes after the closing date:
HUF 500/person/2days,
at Registration HUF 1.000/person/2days,
- Changes must be submitted on the forms received at the Registration desk.
- the event will be run with the SportIdent electronic punching system. Participants who do not have their own e-card may hire one at a fee of HUF 200/person/day at Registration. Free e-card hire for competitors under age 14.
- due to insufficient number of entries competitors in the M16C have been transferred to M18C.
- entries for the OPEN category can be made at the Finish area without surcharge until 11 a.m. both days. 

Accommodation
Any accommodation can only be taken up by showing the voucher received at Registration. The accommodation fees have to be paid at Registration. 

Location of the accommodation:
Hard floor – sport hall:
Német Nemzetiségi Általános Iskola
2013, Pomáz, Beniczky u. 53.
GPS: N 47 38’ 55.17”  ; E 19 00’42.60”
The accommodation can be taken up from 5pm on Saturday afternoon.

Student hostel:
Id. Rubik Ernő Kollégium
2509 Esztergom-kertváros, Wesselényi út 35-39.
GPS: N 47 44’ 49.50”  ; E 18 43’ 16 30”
The accommodation can be taken up from 4pm on Saturday afternoon.
Those that have booked accommodation for Friday evening can receive their keys at the student hostel's reception!

Base time
Day 1, middle distance: 11:00
Day 1, relay: 16:00
Day 2, classic distance: 10:00

Changing, clothing depository and washing facilities: In the changing tents set up in the Finish area. 

To the starts:
Day 1: 1300m, 40m climb, marked by blue-white tape
From the parking: 100m
Day 2: 1400m, 40m climb, marked by blue-white tape
From the parking: 200m

Start of the taped courses (MW10D and 10DK) will be located close to the finish area on both days!

Terrain
Moderate hilly terrain, with rich path network and contour details.

Runability is mostly very good, however there are areas with ongoing forestry works. Avoid the areas marked as forbidden on the map! There are some power lines running through the terrain about 3m above the ground (supporting forestry fences with low voltage electricity), don't touch these lines! Crossing areas that are marked as forbidden on the maps causes immediate disqualification!

Map
Scale 1:15 000 and 1:10 000; contour interval: 5 m, according to IOF specifications, made in 2011
Map bags are available at the Start.
For the relay race all maps will be put into plastic bags.
First leg runners in the relay race have to hand in their maps after reaching the finish. They will be given back after the race.

Map sizes:
1:10 000: 25x38 cm, 22x25 cm, 1:15 000:  20x38 cm
The map scale for the middle distance and relay races is 1:10 000

On the 2nd day the M21EABC, M20E, M18EC, M16E, M35A, M40A, M45A, W21EC, W20E, W18E categories will use 1:15 000 maps. All other categories will use 1:10 000 maps.

Control descriptions are available on loose sheets in the start and are also printed on the maps.

Control punching system
The control posts are equipped with the SportIdent electronic punching system and the location is marked with small pieces of paper. If the control lamp does not flash please use the punch. 

Refreshment points
The following classes have refreshment controls on the 2nd day marked on the map: M21EAB, M20E, M18E, M35A, M40A, M45A, W21E, W20E.

Open category
Both the pre-entered and those entering on the day can start any time between the 60th minute and the end of the start period, leaving a minimum of 1 minute start interval. The Open class will also use the SPORTident electronic timing system: please punch the start box as you start! We will not prepare an Open start list, we will not add together the results of the two days and there will not be a result ceremony either. However, we will publish the Open results with all the other results.

There will be a Children’s race on marked courses: Registration is open until 1 pm on Day 1 and 11 am on Day 2 in the Finish area. All finishers will receive a gift. There will be no result ceremony for the Children’s race.

Lost competitors heading North can reach a forestry road which leads to the Event Center. The Finish can be reached on 06-20-949-43-78 and on +36-20-20-934-42-32 phone numbers. Although there may not be cell coverage in the finish area.

Relay Race
Base time: 16:00
  Team line ups can be submitted until 15:00 in the Event Center.

Category start times:

00: M21A
05: M14B, M18B, M135
10: W14B, W18B, W21A, W135
15: MIX

There is a spectators control close to the changeover, the remaining course takes about 3-5 minutes.

Result ceremony
For the relay: 18:30 Saturday afternoon
  For overall results: 14:00 Sunday afternoon.

Other important information
- During the weekdays there are forestry operations in the competition area, take due care!
- In order to safeguard the wild game in the forest, no dogs should be taken onto the competition area and please keep them on a lead in the Finish area as well!
- At the Finish, in the Car Park or on any part of the competition area it is forbidden to smoke, make fires or use a naked flame. This rule is made by the forestry and the organizers
  - Please also take care of the order and cleanliness of the accommodation venues and the Event Center. Put all your rubbish in the designated containers and use the mobile toilets. Use only these toilets provided.
- Keep your accommodation and the event area as clean as you would like to find them.
- There is a buffet serving hot and cold food in the Finish area.
-On Day 2 the dr. Szentgyörgyi Imre Memorial OL event will be organized as the first round of OL championship of the employees and students of the post and communication industry and schools.
-The Slovak - Hungarian Veteran Competition will be organized again. Based on Day 1 results the best veteran competitors of the two countries will compete on Day 2.
-Every competitor takes part at their own risk. 


Hoffman vadászház nagyobb térképen való megjelenítése