43. Postás Kupa

Csobánka

2022.április 2 - 3.

Információk

Kezdőlap
Kiírás
Nevezés
A helyszínről
Előzetes pályaadatok
Értesítő
Rajtlista 1. nap
Rajtlista 2. nap
Klublista
Eredmények:
   1. nap
   2. nap
   Összetett
Részidős eredmények:
   1. nap
   2. nap
 Kérdésed van?

In English

Opening page
Invitation
Registration
The Terrain
Preliminary Course Lengths
Bulletin
Startlist 1. Day
Startlist 2. day
Clublist
Results
   1. Day
   2. Day
   1. + 2. Day
Results with split time
   1. Day
   2. Day
 Questions

Partnereink

senzor_logo.jpg

2009.04.03. 22:40 Postás Kupa

Értesítő - Final Details

nyomtatható formátumban (doc)
in printable format (doc)
Jelentkezés
  • április 9-én (csütörtök): 17.30 -18.30 óráig a Postás SE Sporttelepén, a főépület társalgójában. Budapest, XIV. Róna u. 86-100.
  • április 10-én (péntek): 17-22 óráig Bükkszentkereszt, Ifjúsági tábor. Bükkszentkereszt, Őz út 3.
  • április 11-én (szombat): 9-11 óráig a Célban
  • április 12-én (vasárnap):     12-15 óráig a Célban (csak a váltóversenyre)
     
  • a nevezési díjat jelentkezéskor kell befizetni a benevezett versenyzők után,
  • nevezés módosításokat és új nevezéseket csak a rajtlista adta kereteken belül tudunk elfogadni,    
  • helyszíni nevezések költsége (április 9-től):
    4600 Ft/fő/2 nap (FN 14-60),
    2800 Ft/fő/2 nap (FN –10,12, FN65-),
    nyílt 1000 Ft/fő/nap,
  • módosítás nevezési határidő után:
    500.-Ft/fő/2 nap,
    jelentkezéskor 1000 Ft
  • a módosításokat a jelentkezéskor kapott űrlapon kell megadni,
  • a versenyt elektronikus pontérintő (SI) rendszerrel rendezzük. Akinek nincs saját dugókája, annak 200 Ft/fő/nap dugóka bérleti díjat kell fizetni jelentkezéskor. 14 év alatt a dugóka bérlés ingyenes.
  • kevés számú nevezés miatt az alábbi kategóriákat megszüntettük, az ide nevezett versenyzőket más kategóriába soroltuk be:

F18C   ->   F18B
F80     ->    F75
N10C  ->  N12C
N18C  ->  N18B
N21A   ->  N21B
N55    ->    N50

  • NYÍLT kategóriába a verseny céljában, pótdíj nélkül lehet jelentkezni szombaton 13 óráig, vasárnap 11 óráig.

Szállás
A rendezők által szervezett szálláshelyek elfoglalása csak a jelentkezéskor kapott szállásjegyek bemutatásával lehetséges. A kollégiumi szállásköltségeket jelentkezéskor kell fizetni. Az Ifjúsági tábor és a tornatermi szállásokat a szálláshelyen kell fizetni.

Szálláshelyek
Kollégium: Miskolci Rendészeti Szakközépiskola. 3526 Miskolc,  Szentpéteri kapu 78.
Ifjúsági tábor: Bükkszentkereszt, Őz út 3.         
Tornaterem: Általános Iskola, Bükkszentkereszt, Széchenyi u. 2.

Utazás a versenyre
A Cél és a Versenyközpont mindhárom napon azonos helyen található: Hollóstetőtől  2 km-re délre a Bodzás-réten. (765514 301862 EOV koordináták)
A Cél megközelítése:
gépjárművel érkezők a Miskolc-Eger közötti országúton fekvő Hollóstetőtől térhetnek le dél felé a Célba vezető útra. Ez a Cserépfalu felé vezető gyenge minőségű országút.  A cél csak ebből az irányból közelíthető meg, de a Célba nem szabad gépkocsival behajtani. A parkolás az út szélén történik, a legközelebbi parkolóhely kb. 500 méterre van a Céltól, a később érkezők parkolóhelye akár 1,5 km-re is lehet a Céltól .
Erre az útra nagy buszokkal nem szabad behajtani, mert az út keskeny, a fák az út fölé borulnak. Buszokkal parkolás Hollóstetőn, az országút melletti parkolóban (2 km-re a Céltól).
 
 „0” idő:

  • 1. nap: 11.00 óra, de az FN21E kategóriák kivételével valamennyi kategória 60-tól rajtol.
    A középtávú verseny döntőjének mezőnye 240-től rajtol.      
  • 2. nap: 10.00 óra
  • 3. nap: 9.00 óra


Öltözködés, ruhaelhelyezés, tisztálkodás: a célban elhelyezett öltözősátrakban.
           
Rajt megközelítése:

  • 1. nap: Cél-Rajt: 250 méter, 70 m szint, kék-fehér szalagozás
  • 2. nap: Cél-Rajt: 100 méter, kék-fehér szalagozás
  • 3. nap: Célterületen

  A jelentkezéskor kapott rajtszámokat viselni kell.

Terep:
Jellegzetes bükki terep helyenként meredek, köves hegyoldalakkal, irtásokkal. A terep nagyobb része jól futható szálerdő. A hosszú tél, a kései hóolvadás miatt a bozótos területek általában fél-egy fokozattal jobban futhatóak a térképen ábrázoltnál. Lágyszárú aljnövényzet még nincs, viszont elsősorban a terep nyugati, délnyugati részén az intenzív erdőművelés, ritkítás hatására kisebb bozótfoltok nőttek fel. Az erdőművelés a napokban is zajlik, többek között a cél fölötti hegyoldalban: ez leginkább a legallyazott területekre van hatással.

Térkép:
1 : 15000 és 1 : 10 000 méretarányú, 5 m-es alapszintközzel, 5 színnyomású, IOF normák szerint helyesbítve 2008-2009-ben.
Az egyéni versenyen az FN21E kategória, a váltóversenyen valamennyi kategória térképei fóliázva lesznek. A többi kategóriáknak a rajtban fóliatasakot biztosítunk.
A térképeket befutás után le kell adni. A második ill. harmadik napon 180 perc után a jelentkezésnél kapott szelvény ellenében a térképek klubonként átvehetők.

A térképek mérete:
1:10 000: 33 x 26 cm, 33 x 21 cm  és 31 x 21 cm,
1:15 000:  31 x 26 cm
Az FN21E kategóriák az 1. napon 1:10 000, 2. napon 1:15 000 méretarányú térképpel versenyeznek.
Mindkét napon 1:15 000 a térképek méretaránya az alábbi kategóriákban: F18B, F20A, F21A, F21B, F35A, F35BR, F40, N18B, N20A, N21B, N35A, N40,
a többi kategória 1:10 000 méretarányú térképpel versenyez.  
A váltóverseny térképeinek méretaránya: 1:10 000.  

Az ellenőrzőpontok megnevezése (szimbol) és kódja: az egyéni versenyen a pontmegnevezés a rajtban vehető fel, a térképen nincs pontmegnevezés. A váltóversenyen a térképen található a pontmegnevezés.
A kategória elnevezés a térképen és a pontmegnevezésen: M (férfiak), W (nők)

A pontérintés igazolása
Elektronikus pontérintő rendszerrel. Ha az ellenőrzőlámpa nem villan, a szúróbélyegzővel a térképre kell szúrni. Az ellenőrzőpontokon szórócédulát is elhelyeztünk.
Az első napon a terepen a Trail-O verseny pontjai is kint vannak, de azok a bója felett kék szalaggal vannak jelölve és sem SI doboz, sem szúróbélyegző nincs az állványokon.

Frissítő:
A 10 km-nél hosszabb pályákon hűsítőpont van a térképen jelölt helyen.

Középtávú verseny
Az FN21E kategóriákban az első napon kétfordulós középtávú versenyre kerül sor. E két kategóriában a versenyzők a rajtlista szerint selejtező csoportokban indulnak. A döntő futamok 240-től rajtolnak.
Továbbjutás a selejtezőből F/N 21E kategóriában:

  • Mindkét kategóriákban a létszámtól függetlenül három selejtező futam kerül megrendezésre.
  • Minden selejtező futamból 10 magyar versenyengedéllyel nem rendelkező versenyző jut az „A" döntőbe. A selejtező    futamokból az összes magyar versenyengedéllyel rendelkező versenyző az „A” döntőbe jut, amennyiben a selejtező     futam győzteséhez képest 150%-on belüli idő alatt teljesíti a pályáját. Az „A” döntőben 2 perces indítási időközzel követik     egymást a versenyzők. A Junior VB-re aspiráló magyar versenyzők számára a selejtező is válogató verseny.
  • Az „A” döntők rajtlistája a selejtezőkben elért eredmények alapján – a futamonként továbbjutott összes versenyző    időeredményét figyelembe véve –, a Bajnoki  Rendszer előírásai szerint készül.
  • Az „A” döntőbe nem jutott versenyzők részére „B” döntő kerül megrendezésre, melynek pályahossza 5-10%-kal marad el    az „A” döntőétől.

Elit kategóriák 2. napi versenye
A 2. napon a férfi elit kategóriában a nagyszámú induló miatt 1 perces rajtidőközt alkalmazunk. A férfi pályában több helyen kombináció található, fokozott figyelmet kérünk a pontok helyes sorrendben történő érintésére! A női elit kategóriában 2 perces rajtidőközt használunk, a pályában nincs kombináció.

Nyílt kategória
Az előre nevezettek és a helyszínen jelentkezők is a verseny első napján a 120. perctől, 2. nap a 60. perctől a rajtidő végéig indulhatnak tetszés szerinti időben, legalább 1 perces időközzel. A nyílt kategória is SPORTident elektronikus rendszerrel kerül lebonyolításra, indulásnál a rajtidőt az SI rajtdoboza adja. Nyílt kategóriában rajtlista nem készül és összesített eredményt sem számolunk, eredményhirdetést nem tartunk, de az eredményeket közzé tesszük.

A gyermekek számára szalagozott pályán versenyt rendezünk. Jelentkezés az első nap 13 óráig, a 2. nap 11 óráig  a Célban. Befutáskor minden gyermek ajándékot kap, külön eredményhirdetést nem tartunk.

Eltévedt versenyzők É-i irányban haladva a Célon átvezető országutat vagy a terep É szélét határoló Eger-Miskolc közötti országutat érhetik el, amelyről a Célba juthatnak. A Cél értesíthető a 06-20-949-43-78 vagy a 06-20-934-42-32 mobil telefonszámon.

A váltóversenyre a 3. napon kerül sor. Az egyes kategóriák indulási ideje:

  • F21E 00-ra,
  • N21E 10-re, 
  • N54,  F135,  MIX-H,  20-ra,
  • F54,  MIX-R  30-ra.
A csapatösszeállításokat a 2. nap 15 óráig, de legkésőbb a váltó napján 8 óráig kell leadni.


Eredményhirdetés a 2. napon 14 órakor kezdődik. Az FN21E kategóriákban nem az összetett, hanem a két nap eredménye alapján külön-külön eredményhirdetést tartunk. Az F60B kategória legjobb magyar versenyzője nyeri a Korik Andor emlékversenyt. A 3. napon a váltó eredményhirdetése 13 órakor kezdődik.

Egyéb fontos információk

  • A terepen több helyen fakitermelés folyik  fokozott figyelemmel haladjunk!
  • A vadállomány megóvása érdekében a terepre kutyát kivinni nem szabad és a Célban is pórázon kérjük tartani őket.   
  • A Célban, a Parkoló területén, a terep bármely részén a rendezőség szigorúan tiltja a dohányzást, tűzrakást és nyílt láng használatát, valamint a kempingezést.
  • Ügyeljünk a szálláshelyek és versenyközpont létesítményeinek épségére, rendjére és tisztaságára.
  • A célban büfé üzemel hideg, meleg ételekkel.
  • Ismét sor kerül a szlovák-magyar szenior találkozóra. Az első napi eredmények alapján a második napon mérik össze erejüket a két ország legjobb szenior versenyzői.
  • A versenyen mindenki saját felelősségére indul.

Trail-O verseny
Időpont: április 11. szombat  „0” idő: 14 óra
A verseny rajtja: Hollóstetőről a Postás Kupa tájfutóverseny céljába vezető út mentén kitáblázva.
Parkolás: Mozgássérülteknek a Rajt közelében (ezt az igényt kérjük előre jelezni), többieknek a tájfutóversenyen leírtak szerint.
A versenyről külön tájékoztató elérhető itt.

Registration
  • 9th April (Thursday) 17:30-18:30 at Postás Sport Club's sports field (in the central building) Budapest 14th district, Róna u. 86-100.
  • 10th April (Friday) 17:00-22:00 in the Youth Camp, Bükkszentkereszt, Őz út 3.
  • 11th April (Saturday) 9:00-11:00 in the Finish area
  • 12th April (Sunday) 12:00-15_00 in the Finish area (for the relay event only)
     
  • entry fees must be paid at the Registration as per the entries.
  • changes and new entries can be accepted only within the limits of the existing start list.
  • entry fees at registration are (from 9th April):
    HUF 4.600/person/2days (MW 14-60),
    HUF 2.800/person/2days (MW -10,12, W60, M65-),
    HUF 1000/person/day Open.
  • the cost of changes after the entry closing date:
    HUF 500/person/2days,
    HUF 1.000 at Registration
  • changes must be submitted on the forms received at the Registration desk.
  • the event will be run with the Sport Ident electronic punching system. Participants who do not have their own e-card may hire one at a fee of HUF 200/person/day at Registration. Free e-card hire for competitors under age 14.
  • due to insufficient entries the classes below have been cancelled and the competitors transferred to the following classes:

M18C   ->   M18B
M80     ->     M75
W10C   ->   W12C
W18C   ->   W18B
W21A   ->   W21B
W55     ->     W50

  • entries for the OPEN category can be made at the Finish area without surcharge til 13 p.m. on Saturday, and til 11 a.m. on Sunday.

Accommodation
Any accommodation can only be taken up by showing the voucher received at Registration. Accommodation fees for the Student Hostel have to be paid at Registration. Accommodation fees for the Youth Camp and for the Hard-floor accommodation have to be paid upon arrival.

Locations of the accommodations:
Student Hostel: „Miskolci Rendészeti Szakközépiskola” Miskolc, Szentpéteri kapu 78.
Youth Camp: Bükkszentkereszt, Őz street 3.
Hard floor: Elementary School, Bükkszentkereszt, Széchenyi street. 2.

Finish and Event center
The Finish and the Event Centre are at the same place all 3 days: 2km south of Hollóstető.
(EOV coordinates: 765514 301862)
It is reachable from the main road between Eger and Miskolc. At Hollóstető take the small forestry road towards Cserépfalu (it will be signposted). Parking will be alongside this road, about 500 to 1500 meters from the finish area. Buses can’t drive on this road and therefore they will have to park in the parking lot in Hollóstető (about 2km from the finish).

 

 
Base times

  • Saturday: 11.00 am.
    Note that only M and W 21 Elite start from “0”, all other categories start form 60.
    Also note that the final race for M and W 21 Elite will start from “240”, 15:00.
  • Sunday: 10.00 am.
  • Monday: 9:00 am.


Changing, clothing depository and washing facilities: In the changing tents set up in the Finish area.

To the starts:

  • Saturday: 250m/70m climb marked with blue-white tape.
  • Sunday: 100m marked with blue-white tape.
  • Monday: in the Fini


Number bibs have to be worn!

Terrain:
Typical “Bükk” terrain with steep and rocky slopes in some places. Runability is mostly very good. Due to the late snow melting the vegetation is usually better runable than it is drawn on the map. Undergrowth has not yet grown up but due to forestry works on the south-western part of the map some small thickets appeared. Forestry works are continually going on in the competition terrain, especially on the slope above the finish area, which leaves branches on the ground.

Map:
1:10 000 and 1:15 000 scale, 5m contour intervals, 5 colors, surveyed in 2008-2009 according to IOF specification.
For M and W 21 Elite the maps will be put into plastic bags. For other categories plastic bags will be available at the Start. At the relay event all maps will be put into plastic bags.
After finishing the maps will be collected on each days. They can be claimed with the coupon received at Registration by each club on Day 2 and on Day 3 after 180 min. race time.

Size of the maps:
1:10 000: 33 x 26 cm and 33 x 21 cm, and 31 x 21 cm.
1:15 000: 31 x 26 cm and 20 x 30 cm
The M and W 21 Elite categories will use 1:10 000 maps on the first day, 1:15 000 on the second.
Categories M18B, M20A, M21A, M21B, M35A, M35BR, M40 will use 1:15 000 both days.
All other classes will use 1:10 000 maps both days

Map scales for the relay event are 1:10 000 for all categories.

Control descriptions are available on loose sheets in the start. Self service. They are NOT printed on the maps!
At the relay event, control descriptions will be printed on the maps.
Category names will be printed on the maps: M (man), W (woman)

Control punching system
The control posts are equipped with electronic punching system (SportIdent) and the location is marked with small pieces of paper. If the control lamp does not flash please use the punch.
On the first day controlls belonging to the Trail-O event will also be persent on the competition terrain. These are marked with a blue stripes and they have no punching units on them.

Refreshment points
On courses longer than 10 km refreshment points will be provided. Their location is marked on the map.

Middle distance race for the Elite categories on Saturday:
For M and W 21 Elite a middle distance will be organized on Saturday with qualification and final rounds. In the qualification the field will be divided into 3 heats. The base time for the final is 240 (15:00).
Qualification rules:

  • From each heat, the first 10 competitors from non-Hungarian clubs will qualify for the “A”-final. Competitors from Hungarian clubs will all qualify for the “A”-final unless they run more than 150% of the winning time of their heats.
  • Start interval will be 2 minutes in the final and the start list will be based on the results of the qualification.
  • For runners who have not qualified for the “A”-final a “B” final will be organized with 5-10% shorter course lengths.

Elite categories on Sunday:
Because of the large number of competitors entered to the M21Elite category it will have 1 minute starting interval. But - to minimalize group running - the course will include some forking.
In W21Elite the start interval will be 2 minutes and there will not be any forking.

Open category
Both the pre-entered and those entering on the day can start any time after the 120th minute on the 1st day and the 60th minute on the 2nd day, leaving a minimum of 1 minute start interval. The Open class will also use the SPORTident electronic timing system: please punch the start box as you start! We will not prepare an Open start list, we will not add together the results of the two days and there will not be a result ceremony either. However, we will publish the Open results with all the other results.

There will be a Children’s race on marked courses: Registration is open until 1 pm on Day 1 and 11 am on Day 2 in the Finish area.

Lost competitors proceeding North will reach the road that leads to the finish area or the main road that borders the competition terrain from the North. Please report to the Finish tent! The Finish can also be contacted on +3620-949-43-78, or +3620-934-42-32.

Relay event
Starting times of the different categories:

  • ME starts 9:00
  • WE starts 9:10
  • W54, M135, MIX-L (long) starts 9:20
  • M54, Mix-S (short) starts 9:30

Team line-ups including competitor’s names on the different legs have to reach the organizers until 15:00 on Sunday. Small changes are possible until 8:00 Monday morning.

Prize giving ceremony for the individual races will start at 14:00 on Sunday. Overall results will be calculated based on the running times expect in the M and W 21 Elite where the results will be announced for both days separately. Prize giving ceremony for the relay will start at 13:00 on Monday.

Other important information

  • There are ongoing forestry operations in the competition terrain in several places, take due care!
  • It is forbidden to smoke, make fires or use a naked flame anywhere in the competition terrain, in the Finish area or in the Parking.
  • In order to safeguard the wild game in the forest, no dogs should be taken onto the competition area and please keep them on a lead in the Finish area as well!
  • Please take care of the order and cleanliness of the accommodation venues and the Event Centre. Put all your rubbish in the designated containers and mobile toilets. Use only the toilets provided. Keep the accommodations and the event area as clean as you would like to find them.
  • There is a buffet serving hot and cold food in the Finish area.
  • The Slovak - Hungarian Veteran Competition will be organized again. Based on Day 1 results the best veteran competitors of the two countries will compete on Day 2.
  • Every competitor takes part at their own risk.

Trail-O event
Date: on Saturday, 11th April.
Base time: 2pm.
Parking for disabled are possible close to the start (please contact us in advance).
A separate information bulletin is available here.

 

süti beállítások módosítása